Groen dak op nieuw clubgebouw scouts.

Groendak.info op scouting Ede

EDE – Eindelijk is het zover, na meer dan een jaar hard werken is het nieuwe clubgebouw van Scouting Pieter Maritz op Landgoed Kernhem in Ede zo goed als klaar om geopend te worden.
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan het zogenaamde ‘groene dak’. Het vorige gebouw van de Scoutinggroep brandde in april 2009 af na brandstichting. Dankzij hulp en inspanning van velen is het nu bijna klaar.

Het clubgebouw, ontworpen door Hertine Kars, heeft een groot hellend dak. Dit dak wordt nu bekleed met ‘sedum’plantjes. Door te kiezen voor deze dakbedekking past het gebouw erg goed op landgoed Kernhem. Naast dat het er fantastisch uit ziet biedt het enorme milieu voordelen. Het pand is dankzij het dak koeler in de zomer en warmer in de winter. Dankzij een bijdrage van de provincie Gelderland en de ‘scoutingvriendelijke’ prijsstelling van de firma Groendak lukt het de scoutinggroep om dit dak te realiseren. Op zaterdag 4 september zullen de scouts hun nieuwe gebouw in gebruik gaan nemen. Tussen 16.00 tot 16.30 zal Wethouder Simon van der Pol de officiële openingshandeling verrichten. De scouts hebben allerlei spannende dingen gepland. Na de opening is er open huis zodat iedereen het nieuwe pand van binnen en buiten kan bekijken. Belangstellenden zijn van harte welkom om de opening van het gebouw aan de Doolhoflaan bij te wonen.

Bron: veenendaalsekrant.nl


Gras