Beste Karin, het groendak ziet er nu heel mooi uit. Het is nu helemaal dicht getrokken. Alles is naar tevredenheid verlopen en subsidie vanuit gemeente is toegekend. Sterker nog ze waren zo enthousiast dat we op de website van de gemeente staan: https://www2.nijmegen.nl/nieuws/nieuwsbrug/_pid/center1/_rp_center1_elementId/1_1012839 en in de BRUG kwamen te staan (de lokale krant). Ik heb jullie nog aanbevolen bij vrienden en collega’s dus wie weet wat daaruit nog uit komt. Hierbij nog een 2-tal foto’s. Groet Harrie En de gemeente zegt: Harrie Vollaard, wonend op de Voorstadslaan, ging u voor. Met subsidie van de gemeente maakte hij dit jaar een verlaging in zijn tuin. Regenwater van het dak van het woonhuis stroomt zowel bovengronds als ondergronds naar deze zogeheten infiltratiegreppel. Harrie heeft ook een groendak met sedumbeplanting laten plaatsen op de platte uitbouw rondom zijn woning. Het dak is opnieuw geïsoleerd en (door Groendak) met een speciale EPDM-folie geschikt gemaakt voor de beplanting. De aanleg ervan (ook door Groendak) verliep bijzonder snel en Harrie heeft de subsidie van de gemeente al binnen. Om groene energie op te wekken heeft Harrie een zonnepaneel op het dak geplaatst waarmee hij de warmwaterboiler van stroom voorziet. Voor deze vorm van energieopwekking zijn er ook subsidieregelingen.
Bent u benieuwd hoe u, net als Harrie Vollaard, op een eenvoudige manier bij uw eigen woning regenwater kunt afkoppelen of een groendak kunt aanleggen met subsidie? Neem dan contact op met het Waterservicepunt voor meer informatie of een afspraak bij u thuis: www.waterbewust.nl of (024) 379 18 01.