Amsterdam blijft achter . . . .
Uit onderzoek door O+S in opdracht van de Partij voor de Dieren, blijkt dat 10% van de Amsterdammers een groen dak wil aanleggen. De gemeente stelt dit jaar € 205.000 subsidie beschikbaar voor groene daken. Op basis van een gemiddeld dak betekent dat dat er in 2011 slechts 68 daken vergroend kunnen worden; iets meer dan 4.000 m2. ‘Een lachertje als je het vergelijkt met Rotterdam, een stad die ambieert om jaarlijks 50.000 m2 groen dak aan te leggen’, aldus raadslid Johnas van Lammeren. ‘Zeker gezien het feit dat groene daken zoveel voordelen voor de stad hebben dat ze zichzelf terugbetalen.’
De Partij voor de Dieren keert zich fel tegen de bezuinigingen van PvdA, GroenLinks en VVD op groen in de stad. ‘10% van de Amsterdammers wil een groen dak: dat zijn bijna 78.000 mensen! Amsterdam zou deze animo moeten benutten om de stad klimaatbestendig te maken door het subsidieplafond te verhogen en door soepeler te worden in het verstrekken van vergunningen’, aldus Van Lammeren. In de zomer komt de partij met een voorstel om de vergroening van Amsterdamse daken alsnog een stimulans te geven.
Bron: Nieuws uit Amsterdam
Ga terug naar het overzicht
Offerte aanvragen